Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Acces la informații'.




MINISTERUL FINANŢELOR 
МИНИСТЕРСТВО ФИНАНСОВ 
AL REPUBLICII  MOLDOVA
РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА
INSPECŢIA FINANCIARĂ
ФИНАНСОВАЯ ИНСПЕКЦИЯ
MD-2013, mun. Chişinău, str. Alexandru cel Bun, 48, 
tel:  022 222670, fax:  022 220775, e-mail:  inspecţxx.xxxxxxxxxx@xx.xxx.xx
Nr.  e ? S '/A   - № / / # £ /   din 
J o .  2021
Lanr. 
din 
2021
Dlui Maxim  DJAMANOV
e-mail: foi+request-370-0f792bl5@vreauinfo. md
Inspecţia  Financiară  a  examinat  demersurile  dvs.  din  24.09.2021  şi  din  18.10.2021 
prin  care  solicitaţi  eliberarea  copiei  Raportului  privind  rezultatele  inspectării  financiare 
complexe  la întreprinderea Municipală „Servicii  Comunal-Locative” Orhei  din 20.11.2020 
cu  informarea  privind  etapa  de  examinare  a  litigiului  în  cauză  în  instanţa  de judecată,  şi 
informează următoarele.
Conform  prevederilor  art.  78  din  Legea  finanţelor  publice  şi  responsabilităţii 
bugetar-fiscale  nr.  181  din  25.07.2014  şi  prevederilor  Regulamentului  privind  organizarea 
şi  funcţionarea  Inspecţiei  Financiare  din  subordinea  Ministerului  Finanţelor,  aprobat  prin 
Hotărârea  Guvernului  privind  organizarea  activităţii  de  inspectare  financiară  nr.  1026  din 
02.11.2010,  Inspecţia  Financiară,  potrivit  competenţei  ce-i  revine,  verifică  activitatea 
economico-financiară,  inclusiv  prin  investigări  operative  şi  analize  documentare  efectuate 
în  baza  informaţiilor  privind  eventuale  încălcări  ale  cadrului  normativ  în  gestionarea  şi 
utilizarea resurselor financiare şi administrarea patrimoniului public.
Astfel,  conform  Programului  activităţii  de  inspectare  pentru  semestrul  II  al  anului 
2020,  Inspecţia  Financiară  a  efectuat  inspectarea  financiară  complexă  a  activităţii 
economico-financiare  a  întreprinderii  Municipale  „Servicii  Comunal-Locative”  Orhei  pe 
perioada  01.01.2018-30.06.2021  şi  în  rezultatul  inspectării  financiare  efectuate  a  fost 
constatat  nerespectarea  prevederilor  actelor  normative  în  vigoare,  în  consecinţă  fiind 
admise  cheltuieli  neîntemeiate  şi  neregulamentare  în  sumă de  823,6  mii  lei,  precum  şi  alte 
încălcări procedurale şi deficienţe ale managementului  financiar-contabil.
Inspectarea  financiară  complexă  a  activităţii  economico-financiare  a  întreprinderii 
Municipale „Servicii  Comunal-Locative”  Orhei,  efectuată în baza documentelor primare  şi 
registrelor  contabile prezentate  benevol  de  către  aceasta care  de  drept,  potrivit  art.  17  şi  19 
din  Legea  contabilităţii  şi  raportării  financiare  nr.  287  din  15.12.2017,  sunt  considerate 
proprietate  a  acesteia  şi  în  procedura  administrativă  menţionată,  aceasta  fiind  destinatarul 
actelor emise ca rezultat al inspectării.
Potrivit  misiunii,  atribuţiilor  şi  competenţei  ce-i  revine  Inspecţiei,  în  calitate  de 
organ  de  control,  este  obligat  să  expedieze  materialele  inspectării,  proprietarului/ 
destinatarului  inclusiv,  Consiliul  municipal  Orhei  şi  Oficiul  teritorial  Orhei  al  Cancelariei 
de  Stat.  Concomitent,  în  scopul  supravegherii  aplicării  uniforme  a  actelor  normative  în 
vigoare,  materialele  inspectării  au  fost  remise  în  adresa  organelor  competente  de  a  se 
expune,  Procuraturii raionului  Orhei, prin nr.  25-08-04/1610  din 28.12.2020.
Reiterăm  faptul  că,  de  drept,  întreprinderea  Municipală  „Servicii  Comunal- 
Locative”  Orhei  a  iniţiat  procedura  privind  anularea  actelor  emise  de  către  organul  de 
inspectare  care  la  momentul  actual  se  găseşte  spre  examinare  în  instanţa  de  judecată 
mun.  Chişinău,  sediul Rîscani.
Totodată  atenţionăm  că,  potrivit  pct.  8  din  Regulamentul  privind  organizarea  şi 
funcţionarea  Inspecţiei  Financiare  din  subordinea  Ministerului  Finanţelor,  aprobat  prin




Hotărârea  Guvernului  privind  organizarea  activităţii  de  inspectare  financiară  nr.  1026  din 
02.11.2010,  angajaţii  Inspecţiei  abilitaţi  cu  funcţie  de  inspectare  (control)  financiară  sunt 
obligaţi  să respecte  drepturile  entităţilor  supuse  inspectării,  să păstreze  secretele  de  stat,  de 
serviciu,  comerciale şi personale, cunoscute în cadrul exercitării atribuţiilor.
Reieşind  din  cele  menţionate  şi  faptului  că  documentele  emise  de  către  organul  de 
inspectare  în  procedura  respectivă  conţin  date  cu  caracter  personal,  furnizarea  informaţiei 
solicitate în  lipsa acordului  entităţii  supuse verificării,  contravine prevederilor Legii privind 
protecţia datelor cu caracter personal nr.  133  din 08.07.2011.
Astfel,  în  ordinea  celor  expuse,  în  lipsa  împuterinicirilor  legale  eliberate  potrivit 
actelor normative în vigoare  de  către  destinatarul  documentelor,  la caz,  şi  acordul  acestuia, 
Inspecţia Financiară este în imposibilitate de a vă elibera raportul solicitat.
DIRECTOR ADJUNCT
Ion BORTA
Ex.:  Valentin Cujbă 
Tel.:  022  243910
2