Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Solicitare de informații'.


 
 
 
MINISTERUL FINANŢELOR 
        МИНИСТЕРСТВО ФИНАНСОВ 
AL REPUBLICII MOLDOVA 
              РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА 
 
 
 
MD-2005, mun. Chişinău, str. Constantin Tănase, 7 
www.mf.gov.md, tel.(022) 26-25-23, fax 022-26-25-17 
 
15.07.2021 
nr. 
04-03/527 
 
La nr.   
 
Doamnei Steluța Pavlov 
Director de proiect  
Asociația obștească ”Juriștii pentru Drepturile Omului” 
xxxxxxxxxxxxxx@xxxxx.xxx 
 
Doamnei Diana Butnaru 
xxxx@xxx.xxx 
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx 
 
 

Ministerul  Finanțelor  a  examinat  cererile  Dvs.  din  24  iunie  2021  (în  format 
electronic)  și  nr.58/2021  din  25  iunie  2021  privind  furnizarea  unor  informații  și 
comunică următoarele. 
1.  Potrivit  art.39  din  Legea  nr.158/2008  cu  privire  la  funcția  publică  și  statutul 
funcționarului public, ”(1) Salarizarea asigură funcţionarului public condiţii necesare 
pentru  exercitarea  eficientă  a  atribuţiilor  şi  contribuie  la  completarea  autorităţilor 
publice cu personal competent. 
(2) Salarizarea funcţionarilor publici se stabileşte în condiţiile prezentei legi şi ale 
legislaţiei privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar.” 
Astfel,  salarizarea  angajaților  Ministerului  Finanțelor  se  efectuează  în 
conformitate cu prevederile Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în 
sectorul  bugetar  și  Hotărîrii  Guvernului  nr.1231/2018  pentru  punerea  în  aplicare  a 
prevederilor Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. 
Cu privire la solicitarea de prezentare a listei integrale a conducătorilor/membrilor 
structurilor  de  conducere  și  a  conducătorilor  de  secții,  direcții,  direcții  generale, 
menționăm că toate informațiile necesare pot fi vizualizate prin accesarea paginii web 
a  ministerului  https://mf.gov.md,  la  directoriul  „Despre  Minister”,  compartimentul 
„Contacte” (https://mf.gov.md/ro/ministerul-finan%C8%9Belor/structura).  
De asemenea, informăm că datele cu caracter personal ale angajaților Ministerului 
Finanțelor  sunt  prelucrate  în  conformitate  cu  Legea  nr.133/2001  privind  protecția 


datelor  cu  caracter  personal  și  Codul  muncii  nr.154/2003,  pentru  îndeplinirea 
drepturilor și obligațiilor Ministerului Finanțelor în calitate de angajator. 
În acest sens, informăm că, potrivit art.92 din Codul muncii, transmiterea datelor 
cu caracter personal ale salariaților este restricționată și poate fi efectuată cu acordul 
scris al angajatului. 
Totodată, art.128 alin.(3) din Codul muncii stabilește că salariul este confidenţial 
şi garantat. 
Potrivit art. 5 din Legea 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, 
accesul la informația ce conține date cu caracter personal urmează a fi realizat doar cu 
consimţămîntul subiectului datelor cu caracter personal. 
Consimțămîntul subiectului datelor cu caracter personal nu este cerut în cazurile 
în  care  prelucrarea  este  necesară  pentru  îndeplinirea  unei  obligații  care  îi  revine 
operatorului conform legii, pentru realizarea unui interes legitim al operatorului  sau al 
terțului căruia îi sunt dezvăluite datele cu caracter personal, cu condiția că acest interes 
să nu prejudicieze interesele sau drepturile și libertățile fundamentale ale subiectului 
datelor cu  caracter personal, etc. 
Respectiv,  menționăm  că  art.11  alin.(1)  pct.3)  din  Legea  nr.982/2000  privind 
accesul la informație obligă furnizorul de informații să respecte limitările accesului la 
informație, prevăzute de legislație, în scopul protejării informației confidențiale, vieții 
private a persoanei și securității naționale. 
Concomitent, informăm că Ministerul Finanțelor nu are sistematizată informația 
în  formula  solicitată  de  către  Dvs.,  sistemul  informațional  1C  generînd  rapoarte 
conform  Ordinelor Ministerului  Finanțelor  nr.216/2015, nr.126/2017,  nr.149/2018 și 
nr.94/2020. 
Adițional,  informăm  că  potrivit  art.3  din  Legea  nr.133/2016  privind  declararea 
averii  și  a  intereselor  personale,  angajații  Ministerului  Finanțelor  sunt  subiecți  ai 
declarării averii și a intereselor personale. Astfel, anual se depune o declarație în acest 
sens. Declarația respectivă conține inclusiv venitul obținut de la locul de muncă și poate 
fi vizualizată pe pagina-web a Autorității Naționale de Integritate (https://ani.md/). 
2.  Aferent  chestiunii  privind  achizițiile  publice,  se  prezintă  anexat  informația 
solicitată. 
3. În perioada anilor 2020 - 15 iulie 2021 din bugetul Ministerului Finanțelor nu 
au fost acordate subsidii/granturi/donații persoanelor juridice. 
 
 
Cu respect, 
 
 
Secretar general al ministerului                                                      Iuri PAȘINSCHI 

  
Digitally signed by Paşinschi Iuri
Date: 2021.07.15 18:00:44 EEST
 
Reason: MoldSign Signature
 
Location: Moldova
 
 
 Ex. Gh. Zgherea 
 (022)26-28-97