
MINISTERUL FINANŢELOR
AL REPUBLICII MOLDOVA
INSPECŢIA FINANCIARĂ
V /
m a t MM3
n r-
J d ' f i p - f p / f f f f i
la nr. 366/2023
din 05.05.2023 ’"
Referitor la examinarea solicitării
Doamnei Diana BUTNARU
A.O. „Juriştii pentru Drepturile Omului”
MD-2009, mim. Chişinău, str. Vlaicu Pîrcălab, 2, o f 13 xxxxxxxxxxxxxxx@xxxxx.xxx
Inspecţia financiară, la demersul dvs. nr. 366/2023 din 05.05.2023, înregistrat la intrări
cu nr. 1500 din 05.05.2023, prin care s-a solicitat prezentarea informaţiilor aferente
inspectărilor financiare desfăşurate în anul 2022 la primăriile din raionul Ialoveni şi
prescripţiile cu privire la înlăturarea iregularităţilor constatate în rezultatul inspectărilor
executate la aceste primării, comunică următoarele.
în anul 2022, în raionul Ialoveni, Inspecţia a desfăşurat inspectări financiare complexe la
primăriile satelor Bardar, Văratic, Puhoi, Nimoreni şi o inspectare financiară tematică la
primăria satului Costeşti.
Potrivit competenţei, Inspecţia financiară în vederea realizării sarcinilor atribuite,
corespunzător cadrului normativ, efectuează inspectări financiare, în baza documentelor
primare contabile prezentate de către entităţile supuse inspectării. Ca urmare, în procedura
respectivă se întocmeşte Raportul inspectării financiare şi se emite Prescripţia cu privire la
lichidarea iregularităţilor constatate în rezultatul inspectărilor financiare, care potrivit
prevederilor art. 10 şi 11 din Codul administrativ reprezintă acte administrative şi care au fost
expediate în adresa entităţilor supuse inspectării.
Potrivit art. 11 alin. (2) din Codul administrativ destinatarul actelor emise de către
0
organul de inspectare în cadrul procedurii administrative este entitatea supusă inspectării, iar
conform prevederilor art. 45 din Legea contabilităţii nr. 113/2007, .documentele contabile, în
baza cărora se efectuează inspectarea financiară reprezintă proprietatea entităţii inspectate.
Potrivit pct. 8 subpct. 4) lit. f) din Hotărârea Guvernului privind organizarea activităţii de
inspectare financiară nr. 1026/2010,
în executarea atribuţiilor de funcţie, angajaţii abilitaţi cu
funcţii de inspectare financiară sini obligaţi să garanteze păstrarea secretelor de stat, de
serviciu, comerciale şi personale cunoscute în cadrul exercitării atribuţiilor.
Astfel, axând la prevederile art. 7, 8, 19 alin. (2) din Legea privind accesul la informaţie
nr. 982/2000, pct. 8 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei financiare
din subordinea Ministerului Finanţelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului privind organizarea
activităţii de inspectare financiară nr. 1026/2010, în scopul respectării drepturilor şi reputaţiei
altor persoane, furnizarea către persoanele terţe a Prescripţiilor cu privire la lichidarea
iregularităţilor constatate, care conţine informaţii cu caracter personal, în lipsa acordului
entităţilor supuse verificării, contravine prevederilor art. 19 din Legea privind accesul la
informaţie nr. 982/2000, art. 45'din Legea contabilităţii nr. 113/2007, art. 10 şi 11 din Codul
administrativ, art. 5 şi 6 din Legea privind protecţia datelor cu caracter personal nr. 133/2011
şi ar putea fi catalogată drept imixtiune în activitatea administrativă a entităţilor inspectate, în
calitate de destinatari şi proprietari ai actelor, şi poate atrage răspundere contravenţională,
penală sau civilă.
Director
Angela SIRBU
Executant: P. Corcea. tel.:(022) 22 26 70
MD-2012, mun. Chişinău, str. Alexandru cel Bun, 48
tel: (022) 22 2670, fax: (022) 22 07 75, e-mail:
xxxxxxxxx.xxxxxxxxx@xx.xxx.xx1