Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Primăriile din raionul Ialoveni inspectate pe parcursul anului 2022'.





MINISTERUL FINANŢELOR 
AL REPUBLICII MOLDOVA
INSPECŢIA FINANCIARĂ
V /   m a t   MM3 
n r- 
J d ' f i p - f p / f f f f i
la nr.  366/2023 
din  05.05.2023  ’"
Referitor la examinarea solicitării
Doamnei Diana BUTNARU
A.O.  „Juriştii pentru Drepturile Omului”

MD-2009,  mim.  Chişinău,  str.  Vlaicu Pîrcălab,  2,  o f 13 
xxxxxxxxxxxxxxx@xxxxx.xxx
Inspecţia  financiară,  la  demersul  dvs.  nr.  366/2023  din  05.05.2023,  înregistrat  la  intrări 
cu  nr.  1500  din  05.05.2023,  prin  care  s-a  solicitat  prezentarea  informaţiilor  aferente 
inspectărilor  financiare  desfăşurate  în  anul  2022  la  primăriile  din  raionul  Ialoveni  şi 
prescripţiile  cu  privire  la  înlăturarea  iregularităţilor  constatate  în  rezultatul  inspectărilor 
executate la aceste primării, comunică următoarele.
în anul 2022, în raionul Ialoveni,  Inspecţia a desfăşurat inspectări  financiare complexe  la 
primăriile  satelor  Bardar,  Văratic,  Puhoi,  Nimoreni  şi  o  inspectare  financiară  tematică  la 
primăria satului Costeşti.
Potrivit  competenţei,  Inspecţia  financiară  în  vederea  realizării  sarcinilor  atribuite, 
corespunzător  cadrului  normativ,  efectuează  inspectări  financiare,  în  baza  documentelor 
primare  contabile  prezentate  de  către  entităţile  supuse  inspectării.  Ca  urmare,  în  procedura 
respectivă  se  întocmeşte  Raportul  inspectării  financiare  şi  se  emite  Prescripţia  cu  privire  la 
lichidarea  iregularităţilor  constatate  în  rezultatul  inspectărilor  financiare,  care  potrivit 
prevederilor art.  10  şi  11  din  Codul  administrativ reprezintă acte  administrative  şi  care  au  fost 
expediate în adresa entităţilor supuse inspectării.
Potrivit  art.  11  alin.  (2)  din  Codul  administrativ  destinatarul  actelor  emise  de  către
0
organul  de  inspectare  în  cadrul  procedurii  administrative  este  entitatea  supusă  inspectării,  iar 
conform  prevederilor  art.  45  din  Legea  contabilităţii  nr.  113/2007, .documentele  contabile,  în 
baza cărora se efectuează inspectarea financiară reprezintă proprietatea entităţii inspectate.
Potrivit pct.  8  subpct.  4)  lit.  f) din Hotărârea Guvernului privind organizarea activităţii de 
inspectare financiară nr.  1026/2010,  în executarea atribuţiilor de funcţie,  angajaţii abilitaţi cu 
funcţii  de  inspectare financiară  sini  obligaţi  să  garanteze  păstrarea  secretelor  de  stat,  de 
serviciu,  comerciale şi personale cunoscute  în cadrul exercitării atribuţiilor.
Astfel,  axând  la prevederile  art.  7,  8,  19  alin.  (2)  din Legea privind accesul  la informaţie 
nr.  982/2000, pct.  8  din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei  financiare 
din subordinea Ministerului Finanţelor,  aprobat prin Hotărârea Guvernului privind organizarea 
activităţii  de  inspectare  financiară nr.  1026/2010,  în  scopul respectării  drepturilor  şi  reputaţiei 
altor  persoane,  furnizarea  către  persoanele  terţe  a  Prescripţiilor  cu  privire  la  lichidarea 
iregularităţilor  constatate,  care  conţine  informaţii  cu  caracter  personal,  în  lipsa  acordului 
entităţilor  supuse  verificării,  contravine  prevederilor  art.  19  din  Legea  privind  accesul  la 
informaţie  nr.  982/2000,  art.  45'din  Legea  contabilităţii  nr.  113/2007,  art.  10  şi  11  din  Codul 
administrativ,  art.  5  şi  6  din Legea privind protecţia datelor cu  caracter personal  nr.  133/2011 
şi  ar putea  fi  catalogată drept  imixtiune în  activitatea administrativă a entităţilor  inspectate,  în 
calitate  de  destinatari  şi  proprietari  ai  actelor,  şi  poate  atrage  răspundere  contravenţională, 
penală sau civilă.
Director
Angela  SIRBU
Executant:  P.  Corcea.  tel.:(022)  22 26  70
MD-2012,  mun.  Chişinău, str.  Alexandru cel  Bun,  48 
tel:  (022)  22 2670,  fax:  (022) 22  07 75, e-mail:  xxxxxxxxx.xxxxxxxxx@xx.xxx.xx1