Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Informaţii oficiale/de interes public'.


 
MINISTERUL FINANȚELOR AL REPUBLICII MOLDOVA 
  SERVICIUL FISCAL DE STAT   
 
 
MINISTRY OF FINANCE OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA 
 
    STATE TAX SERVICE 
 
 
 
6 septembrie 2023 
 
Nr. 26-12/1-12-126062                                                                          
        Doamnei Olesea Garbuz 
        E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx   
Serviciul Fiscal de Stat a examinat cererea Dvs. transmisă prin poșta electronică, cu privire 
la solicitarea furnizării informațiilor de interes public, și comunică următoarele: 
Conform prevederilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 982/2000 privind accesul la informaţie, 
informaţiile oficiale vor fi puse la dispoziţia solicitanţilor în baza unei cereri scrise sau verbale. 
Cererea  scrisă  va  conţine:  a)  detalii  suficiente  şi  concludente  pentru  identificarea  informaţiei 
solicitate  (a  unei  părţi  sau  unor  părţi  ale  acesteia);  b)  modalitatea  acceptabilă  de  primire  a 
informaţiei solicitate; c) date de identificare ale solicitantului.  
De asemenea, conform prevederilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 982/2000 privind accesul 
la informaţie, cererile scrise cu privire la accesul la informaţie vor fi înregistrate în conformitate 
cu legislaţia cu privire la registre şi petiţionare. 
În  această  ordine  de  idei,  conform  prevederilor  art.  72  alineatele  (2)  și  (3)  din  Codul 
administrativ, petiția poate fi: a) depusă în scris la autoritatea publică ori expediată prin poștă sau 
fax; b) transmisă în formă electronică; c) depusă verbal, fiind consemnată într-un proces-verbal. 
Dacă  se  transmite  în  formă  electronică,  petiția  trebuie  să  corespundă  cerințelor  legale  stabilite 
pentru un document electronic. 
Contextual, cerințele stabilite pentru un document electronic sunt prevăzute de art. 42 din 
Legea nr. 124 din 19.05.2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere. 
De asemenea, conform prevederilor art. 75 alin. (1) lit. e) din Codul administrativ, petiția 
conține  semnătura  petiționarului  ori  a  reprezentantului  său  legal  sau  împuternicit,  iar  în  cazul 
petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.  
În  această  ordine  de  idei,  conform  prevederilor  art.  76  alin.  (2)  din  Codul  administrativ, 
dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute la art. 72 alin. (3) sau art. 75 alin. (1) literele c)–
e),  solicitantului  i  se  indică  asupra  neajunsurilor  și  i  se  acordă  un  termen  rezonabil  pentru 
înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția 
nu se examinează. 
Reieșind din prevederile legale precitate, luînd în considerare că cererea transmisă de Dvs. 
nu corespunde cerințelor legale prevăzute la art. 12 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 982/2000 privind 
accesul  la  informaţie,  art.  72  alin.  (3)  și  la  art.  75  alin.  (1)  lit.  e)  din  Codul  administrativ, 
Serviciul Fiscal de Stat vă acordă un termen de 5 zile calendaristice de la data notificării pentru a 
înlătura  neajunsurile  cu  privire  la  corespunderea  cererii  cerințelor  legale  stabilite  pentru  un 
document electronic și aplicarea semnăturii electornice. 
 
MD-2005, mun. Chişinău, str. Constantin Tănase nr. 9 
Tel. (373 22) 82-33-53, Fax (373 22) 82-33-54, xxxx@xxx.xx, www.sfs.md 


Totodată, Serviciul Fiscal de Stat vă informează că în cazul în care solicitantul nu înlătură 
neajunsurile în termenul acordat, cererea nu se examinează. 
Cu respect
Director                                                                                                        Petru ROTARU 
Digitally signed by Rotaru Petru
 
Date: 2023.09.06 15:46:19 EEST
Reason: MoldSign Signature
Location: Moldova
 
 
Executor: Irina Moraru 
Tel.: 0 (22) 82-33-97 
 
 
 
 
 
MD-2005, mun. Chişinău, str. Constantin Tănase nr. 9 
Tel. (373 22) 82-33-53, Fax (373 22) 82-33-54, xxxx@xxx.xx, www.sfs.md