Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Apelurile la 112?'.



    
Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova 
 
Ministry of Internal Affairs of the Republic of Moldova 
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență 
General Inspectorate for Emergency Situations 
 
MD-2028, mun. Chişinău, str. Gh. Asachi,  69   tel: +373 (22) 73-85-45, +373 (22) 73-85-16,  fax: +373 (22) 73-85-01 
e-mail: xxxx.xxxx.xxxxxx@xxx.xxx.xx, xxx@xxx.xx, pagina-web: www.dse.md, 
 
 
Nr. 19/1-p/e-Z-181/23 din 11.12.2023 
 
                                                                                                  
                                                                         

 
Domnului Vitalie Zama  
          Stimate domnule Zama,  
                                                          
Inspectoratul  General  pentru  Situații  de  Urgență  al  MAI  a  examinat 
solicitarea  dumneavoastră  și  comunică  că  apelurile  telefonice  de  la  cetățeni  sunt 
recepționate doar de Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112, care 
este  în  gestiunea  Ministerului  Dezvoltării  Economice  și  Digitalizării.  Astfel, 
solicitarea  dumneavoastră  a  fost  redirecționată  în  cadrul  Serviciul  național  unic 
pentru apelurile de urgență 112. 
Totodată, ținem să vă informăm că în perioada 26-27 noiembrie 2023, IGSU 
al MAI a recepționat de la Serviciul 112 pe zonele centru, nord și sud 546 fișe de 
caz ale apelurilor de urgență. Privind timpul de răspuns, vă informăm că conform 
prevederilor  H.G.  nr.  908/2014,  timpul  de  răspuns  normat  al  SSU  la  apelurile  de 
urgență – reprezintă timpul de la recepționarea apelului de urgență până la sosirea 
la locul  chemării,  conform  (la  evaluarea acestuia se calculează  intervalul cuprins 
între  momentul  primirii  apelului  și  cel  al  sosirii  primului  echipaj  de  intervenție. 
Astfel, pentru perioada indicată, timpul mediu de răspuns a echipelor de intervenție 
IGSU a constituit 55,09 minute.  
Referitor  la  publicarea  înregistrărilor  audio  a  convorbirilor,  vă  informăm  
conform art. 9 privind protecţia datelor cu caracter personal din Legea Nr. 174 din 
25.07.2014  cu  privire  la  organizarea  şi  funcţionarea  Serviciului  naţional  unic 
pentru apelurile de urgenţă 112:  
(1) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure 
confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal, precum şi 
protecţia  drepturilor  şi  libertăţilor  fundamentale  ale  persoanei,  în  special  a 
dreptului la inviolabilitatea vieţii private, în conformitate cu legislaţia în vigoare.  
(2) Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă au obligaţia să asigure 
securitatea  şi  confidenţialitatea  datelor  din  cadrul  Sistemului  informaţional 
automatizat  al  Serviciului  112,  în  conformitate  cu  cerinţele  privind  asigurarea 
securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor 
informaţionale de date cu caracter personal.  
(3)  Aspectele  privind  protecţia  datelor  cu  caracter  personal  în  reţelele  de 
comunicaţii  electronice  sînt  coordonate  cu  Centrul  Naţional  pentru  Protecţia 
Datelor  cu  Caracter  Personal.  (4)  Accesul  Serviciului  112  şi  al  serviciilor 
specializate  de  urgenţă  la  informaţia  de  localizare  primară  a  terminalului 
apelantului  este  permis  doar  din  momentul  preluării  apelului  de  urgenţă  de  către 


Serviciul 112 şi pînă la finalizarea intervenţiei serviciilor specializate de urgenţă şi 
doar în scopul unei asemenea intervenţii. 
Totodată, menționăm că, potrivit Legii 133/2011 privind protecția datelor cu 
caracter  personal  indică  expres  că  aspectul  păstrării  datelor  vizează  nemijlocit 
persoana  fizică  identificată  sau  identificabilă  (subiect  al  datelor  cu  caracter 
personal). 
 
 În această ordine de idei, vă aducem la cunoștință că, potrivit art.4 alin.(1) 
lit.  a),  b),  c)  și  d)  al  Legii  nr.133/2012  cu  privire  la protecția  datelor  cu  caracter 
personal,  datele  cu  caracter  personal  care  fac  obiectul  prelucrării  trebuie  să  fie 
prelucrate  în   mod  corect  şi  conform  prevederilor  legii,  colectate  în  scopuri 
determinate,  explicite  şi  legitime  iar  ulterior  să  nu  fie  prelucrate  într-un  mod 
incompatibil  cu  aceste  scopuri,  adecvate,  pertinente  şi  neexcesive  în  ceea  ce 
priveşte scopul pentru care sânt colectate şi/sau prelucrate ulterior, exacte şi, dacă 
este necesar, actualizate. 
Potrivit art.5 alin.(1) din Legea privind protecția datelor cu caracter personal, 
prelucrarea  datelor  cu  caracter  personal  se  efectuează  cu  consimțământul 
subiectului datelor cu caracter personal. 
 
 Cu respect, 
 Şeful  Inspectoratului                                                            Alexandru OPREA 
 
 
 
Digitally signed by Oprea Alexandru
 
Date: 2023.12.12 13:04:16 EET
 
Reason: MoldSign Signature
 
Location: Moldova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ex.L.Pușcașu   
Tel: 022 785106 
email:xxxxx@xxxx.xxx.xx