Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Apelurile la 112?'.


                INSTITUȚIA PUBLICĂ 
 PUBLIC INSTITUTION 
,,SERVICIUL NAȚIONAL  
,,NATIONAL SINGLE 
UNIC PENTRU APELURILE DE 
SERVICE FOR EMERGENCY 
URGENȚĂ 112” 
NUMBER 112” 
 
MD-2004, Republica Moldova 
 
32, Toma Ciorba 
 mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 32 
MD-2004, Chisinau, Republic of Moldova 
tel./fax: 022-553-112 
tel/fax: +373 (22) 553-112 
e-mail: xxxxxx@xxx.xx; www.112.md 
e-mail: xxxxxx@xxx.xx; web page: www.112.md 
 
 
Nr. 01/11-493  din  28.12.2023 
 
                     Dlui Vitalie ZAMA 
 
 
 
 
Instituția  Publică  ,,Serviciul  național  unic  pentru  apelurile  de  urgență  112”  (în 
continuare – Serviciul 112) a examinat cererea Dvs., din data de 27.11.2023, despre care 
Vă comunică următoarele: 
În  Sistemul  Informațional  Automatizat  al  Serviciului  112  (în  continuare-  SIA  al 
Serviciului  112),  la  data  de  26.11.2023  au  fost  înregistrate  324  fișe  de  caz,  la  data  de 
27.11.2023  au  fost  înregistrate  142  fișe  de  caz,  ce  au  fost  transmise  de  Operatorii  la 
telecomunicații  al  Serviciului  112  către  dispeceratul  serviciului  specializat  de  urgență 
(Pompieri). 
Referitor la informația privind termenul de reacție, vă informăm că, în conformitate 
cu  prevederile  pct.  4.4  din  Procedura  operațională  de  gestionare  a  apelurilor  de  urgență 
112  aprobat  de  către  Comitetul  coordonator  interdepartamental  pentru  asigurarea 
interacţiunii dintre Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă prin Procesul Verbal 
nr. 1 din 14.09.2020, termen de reacție - este perioada de timp ce a trecut de la momentul 
intrării în SIA al Serviciului 112 a apelului până la sosirea personalului (echipajului) de 
intervenție la locul solicitării intervenției. Astfel, pentru data de 26.11.2023 timpul mediu 
de  reacție  a  constituit  7876  de  secunde,  pentru  data  de  27.11.2023  a  constituit  2154  de 
secunde. 
Referitor  la  solicitarea  privind  publicarea  înregistrărilor  audio  a  convorbirilor 
telefonice la 112, ținem să vă informăm că, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) lit. c) al 
Legii nr. 982 din 11.05.2000 privind accesul la informație, accesul la informațiile oficiale 
nu poate fi îngrădit, cu excepția informațiilor cu caracter personal, a căror divulgare este 
considerată drept o imixtiune în viața privată a persoanei, protejată de legislația privind 
 
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată 
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal. 
 

protecția datelor cu caracter personal. 
Mai mult ca atât, în conformitate cu prevederilor art. 28 din Constituția RM, statul 
respectă și ocrotește viața privată a persoanei. 
Menționăm  că,  în  lumina  principiului  responsabilității  operatorului  de  date  cu 
caracter personal (în speța Serviciul 112) consacrat la alin. (2) al art. 4 Legii nr. 133 din 
08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal și prin prisma prevederilor art. 4 
conexat  organic  cu  dispozițiile  art.  5  al  Legii  privind  protecția  datelor  cu  caracter 
personal,  dezvăluirea  datelor  cu  caracter  personal  cu  privire  la  înregistrările  audio  a 
apelurilor  telefonice  înregistrate  în  SIA  al  Serviciului  112  în  perioada  de  timp  26/27 
noiembrie, va fi analizată de către operator cu identificarea următorilor indicatori: 
1.  Scopul  explicit  și  specific  (nu  de  ordin  general)  în  considerarea  căruia  este 
solicitată dezvăluirea înregistrărilor audio precum și data/ora când au avut loc; 
2.  Argumentele privind necesitatea intrării în posesia datelor cu caracter personal 
cu privire la înregistrările audio precum și data/ora când au avut loc; 
3.  Condițiile  în  care  vor  fi  păstrate,  gestionate  și  termenul  pentru  care  sunt 
necesare datele cu caracter personal; 
4.  Garanțiile  asigurării  regimului  de  securitate  și  confidențialitate  a  prelucrării 
datelor cu caracter personal solicitate în conformitate cu prevederile art. 29-30 
ale Legii nr. 133 din 08 iulie 2011 privind protecția datelor cu caracter personal. 
De  asemenea,  menționăm  că,  conform  art.  9  privind  protecția  datelor  cu  caracter 
personal din Legea Nr. 174 din 25.07.2014 cu privire la organizarea și funcționarea 
Serviciului național unic pentru apeluri de urgență 112: 
(1)  Serviciul  112  şi  serviciile  specializate  de  urgenţă  au  obligaţia  să  asigure 
confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal, precum şi 
protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, în special a dreptului 
la inviolabilitatea vieţii private, în conformitate cu legislaţia în vigoare.  
(2)  Serviciul  112  şi  serviciile  specializate  de  urgenţă  au  obligaţia  să  asigure 
securitatea  şi  confidenţialitatea  datelor  din  cadrul  Sistemului  informaţional 
automatizat  al  Serviciului  112,  în  conformitate  cu  cerinţele  privind  asigurarea 
securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor 
informaţionale de date cu caracter personal.  
 
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată 
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal. 
 


(3)  Aspectele  privind  protecţia  datelor  cu  caracter  personal  în  reţelele  de 
comunicaţii  electronice  sunt  coordonate  cu  Centrul  Naţional  pentru  Protecţia 
Datelor cu Caracter Personal.  
(4) Accesul Serviciului 112 şi al serviciilor specializate de urgenţă la informaţia de 
localizare  primară  a  terminalului  apelantului  este  permis  doar  din  momentul 
preluării  apelului  de  urgenţă  de  către  Serviciul  112  şi  până  la  finalizarea 
intervenţiei  serviciilor  specializate  de  urgenţă  şi  doar  în  scopul  unei  asemenea 
intervenţii.  
În acest context, menționăm că, în cererea Dvs. nu este determinat scopul explicit 
și  specific  (nu  de  ordin  general)  în  considerarea  căruia  este  solicitată  dezvăluirea 
informației,  argumentele  privind  necesitatea  intrării  în  posesia  datelor  cu  caracter 
personal,  probarea  interesului  legitim  asupra  fiecărei  categorii  de  date  cu  caracter 
personal solicitate, precum și perspectiva legăturii de cauzalitate și pertinenței/necesității 
obținerii  acestor  informații  cu  accesibilitate  limitată  care  consemnează  date  cu  caracter 
personal, care ar oferi operatorului o justificare suficientă pentru ingerința în viața privată 
a persoanelor fizice, pentru a evita, ulterior, adresări în instanța de judecată și a exclude la 
maximum afectarea negativă a domeniului de protecție datelor cu caracter personal. 
 
 
 
 
Vicedirector al instituției publice                                             Constantin GORINCIOI 
 
Digitally signed by Gorincioi Constantin
 
Date: 2023.12.29 11:58:12 EET
 
Reason: MoldSign Signature
Location: Moldova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Executant: Ion LISNIC  
Tel: 022-294-816 
Email: xxx.xxxxxx@xxx.xx 
 
Atenție! Documentul conține date cu caracter personal. Prelucrarea ulterioară a acestor date poate fi efectuată 
numai în condițiile prevăzute de Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.