Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Corespondenta online'.


 
 
 
 
 
 
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI ÎN MEDICINĂ 
MD-2012, mun. Chişinău, str. Vl. Pârcălab, 46; tel. 022 780 240; www.cnam.md; e-mail: xxxxxxxxxxx@xxxx.xxx.xx 
 
03.01.2024 Nr. 01-02/41
 
Solicitantului DM  
e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx 
 
Ca urmare a examinării din oficiu a chestiunii cu privire la respectarea condițiilor de formă 
și conținut a cererii de acces la informație a solicitantului DM din 24 decembrie 2023, Compania 
Națională  de  Asigurări  în  Medicină  (în  continuare  CNAM)  consideră  necesar  de  a-i  acorda 
solicitantului DM, termen pentru înlăturarea neajunsurilor și anume, de a prezenta cererea enunțată 
semnată conform art. 75 alin. (1) lit. e) din Codul administrativ. 
În motivarea concluziei enunțate se rețin următoarele argumente. 
La 24 decembrie 2023, ora 12:53, solicitantul DM a depus prin poșta electronică în adresa 
CNAM, cerere în baza Legii privind accesul la informație, care nu a fost semnată electronic, 
solicitând să-i fie furnizată informația cu privire la:  
-  diferența 
dintre  adresele  electronice  guvernamentale  deținute  de  CNAM 
xxxxxxxxxxx@xxxx.xxx.xx și xxxxxxx@xxxx.xxx.xx; 
-  de ce a dispărut pe site-ul cnam.gov.md formularul online care oferea dreptul petiționarilor 
de a adresa o petiție. 
În  conformitate  cu  art.  76  alin.  (2)  din  Codul  administrativ,  dacă  petiția  (cererea)  nu 
corespunde cerințelor prevăzute la art. 72 alin. (3) sau  art. 75 alin. (1) lit. c)–e), solicitantului i se 
indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în 
care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează. 
Totodată,  potrivit  art.  72  alin.  (3)  din  Codul  administrativ,  dacă  se  transmite  în  formă 
electronică, petiția (cererea) trebuie să corespundă cerințelor legale stabilite pentru un document 
electronic. 
La  rândul  său,  conform  art.  75  alin.  (1)  lit.  e)  din  Codul  administrativ,  petiția  (cererea) 
conține  semnătura  petiționarului  ori  a  reprezentantului  său  legal  sau  împuternicit,  iar  în  cazul 
petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică. 
În temeiul normelor de drept procedural enunțate, CNAM ajunge la concluzia că solicitantul 
DM  nu  a  semnat  conform  art.  75  alin.  (1)  lit.  e)  din  Codul  administrativ  cererea  de  acces  la 
informație din 24 decembrie 2023, or, cererea enunțată urma a fi depusă în original, cu semnătura 
olografă sau după caz, în situația expedierii prin poșta electronică, urmau a fi semnată cu semnătura 
electronică avansată calificată, anexând în acest sens obligatoriu dovada semnăturii electronice, 
conform  Legii nr. 91 din  29 mai 2014 privind semnătura electronică și  documentul  electronic, 
condiții însă ce nu se atestă în speță. 
Din  acest  motiv,  CNAM  consideră  necesar,  prin  prisma  art.  76  alin.  (2)  din  Codul 
administrativ  de  a  comunica  solicitantului  DM  despre  necesitatea  înlăturării  neajunsurilor,  și 
anume,  prezentării  în  original  cu  semnătura  olografă  a  cererii  de  acces  la  informație  din  24 
decembrie 2023, sau după caz, semnată cu semnătura electronică avansată calificată, acordându-i 
pentru aceasta termen până la data de 9 ianuarie 2024, ora 17.00. În caz contrar cererea de acces 
la informație nu se va examina. 
În  context,  CNAM  menționează  că  mesajul  transmis  de  solicitantul  DM  în  data  de  24 
decembrie 2023, ora 12:53, de la adresa de e-mail:  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx a 
fost livrat către adresa xxxxxxxxxxx@xxxx.xxx.xx, fiind marcat ca SPAM și plasat în directoriul cu 
mesaje nesolicitate (Junk/Spam). Totodată, s-a constatat că drept  cauză a marcării mesajului ca 

 


SPAM  a  fost  semnătura  DKIM  invalidă,  setată  pentru  serviciul  de  poștă  electronică  a 
expeditorului.  
În  baza  celor  expuse,  conducându-se  de  art.  76  alin.  (2)  din  Codul  administrativ,  CNAM 
dispune  a  stabili  solicitantului  DM  termen  până  în  data  de  9  ianuarie  2024,  ora  17.00  pentru 
prezentarea  la  CNAM  (sediul:  mun.  Chișinău,  str.  Vlaicu  Pârcălab,  46)  a  cererii  de  acces  la 
informație din 24 decembrie 2023 în original, cu semnătura olografă sau după caz, semnată cu 
semnătura electronică avansată calificată. Se explică solicitantului DM că în caz dacă nu va lichida 
neajunsurile menţionate, cererea de acces la informație nu se va examina. 
 
 
 
Director general                                                                                  Ion DODON 

Digitally signed by Dodon Ion
 
Date: 2024.01.03 15:38:38 EET
Reason: MoldSign Signature
 
Location: Moldova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Ex. Jurist coordonator Dumitru Braga 
Tel. 022 780296