Aceasta este o versiune HTML a unui ataşament la solicitarea de acces la informații 'Corespondenta online'.


 
 
 
 
 
 
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI ÎN MEDICINĂ 
MD-2012, mun. Chişinău, str. Vl. Pârcălab, 46; tel. 022 780 240; www.cnam.md; e-mail: 
xxxxxxxxxxx@xxxx.xxx.xx 
 
17.01.2024 Nr. 01-02/261
 
Solicitantului DM  
e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx 
 
Ca urmare a examinării din oficiu a chestiunii cu privire la respectarea condițiilor de formă 
și conținut a cererii de acces la informație a solicitantului DM din 24 decembrie 2023, Compania 
Națională  de  Asigurări  în  Medicină  (în  continuare  CNAM)  în  limita  competenței  funcționale 
comunică următoarele. 
La  24  decembrie  2023,  ora  12:53,  dvs  ați  depus  prin  poșta  electronică  în  adresa  CNAM, 
cerere în baza Legii privind accesul la informație, care nu a fost semnată electronic, solicitând 
să-i fie furnizată informația cu privire la:  
-  diferența 
dintre  adresele  electronice  guvernamentale  deținute  de  CNAM 
xxxxxxxxxxx@xxxx.xxx.xx și xxxxxxx@xxxx.xxx.xx; 
-  de ce a dispărut pe site-ul cnam.gov.md formularul online care oferea dreptul petiționarilor 
de a adresa o petiție. 
În  conformitate  cu  art.  76  alin.  (2)  din  Codul  administrativ,  dacă  petiția  (cererea)  nu 
corespunde cerințelor prevăzute la art. 72 alin. (3) sau  art. 75 alin. (1) lit. c)–e), solicitantului i se 
indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în 
care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează. 
Totodată,  potrivit  art.  72  alin.  (3)  din  Codul  administrativ,  dacă  se  transmite  în  formă 
electronică, petiția (cererea) trebuie să corespundă cerințelor legale stabilite pentru un document 
electronic. 
La  rândul  său,  conform  art.  75  alin.  (1)  lit.  e)  din  Codul  administrativ,  petiția  (cererea) 
conține  semnătura  petiționarului  ori  a  reprezentantului  său  legal  sau  împuternicit,  iar  în  cazul 
petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică. 
Din considerentul că la depunerea cererii de acces la informație din 24 decembrie 2023, nu 
ați respectat cerințele stabilite de art. 75 alin. (1) lit. e) din Codul administrativ în coroborare cu 
prevederile Legii nr. 91 din 29 mai 2014 privind semnătura electronică și documentul electronic 
față de documentul electronic, și anume, ați depus prin intermediul poștei electronice cererea de 
acces la informație fără semnătura electronică avansată calificată, CNAM prin notificarea din 3 
ianuarie 2024, v-a stabilit termen până în data de 9 ianuarie 2024, ora 17.00 pentru prezentarea la 
CNAM (sediul: mun. Chișinău, str. Vlaicu Pârcălab, 46) a cererii de acces la informație din 24 
decembrie 2023 în original, cu semnătura olografă sau după caz, semnată cu semnătura electronică 
avansată calificată. 
În acest context, se reține că copia notificării din 3 ianuarie 2024, prin care în mod legal s-a 
stabilit  termen pentru prezentarea la CNAM (sediul:  mun. Chișinău, str. Vlaicu Pârcălab, 46) a 
cererii de acces la informație din 24 decembrie 2023 în original, cu semnătura olografă sau după 
caz,  semnată  cu  semnătura  electronică  avansată  calificată,  a  fost  comunicată  dvs  în  data  de  3 
ianuarie  2024,  ora  15:47,  prin  mjlocul  electornic  (e-mail)  solicitat  în  cererea  din  24  decembrie 
2023: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxxx.xx. 
Cu toate acestea, CNAM constată că în termenul stabilit, dvs nu ați înlăturat neajunsurile.  
Sub  acest  aspect,  CNAM  subliniază  că  nu  ați  acționat  cu  diligență  în  vederea  realizării 
eficiente a dreptului pentru a iniția o procedură de acces la informație, dvs revenindu-vă obligația 
pozitivă de a înlătura neajunsurile în termenul limită acordat, fapt ce în speţă nu a fost realizat. 

 


Din acest motiv, CNAM prin prisma art. 76 alin. (2) din Codul administrativ, Vă informează 
că cererea de acces la informație din 24 decembrie 2023, nu va fi examinată. Or, dvs ați avut un 
termen rezonabil și suficient pentru a lichida în termen neajunsurile stabilite prin notificarea din 3 
ianuarie 2024, recepționată de altfel la aceeași dată – 3 ianuarie 2024, condiții însă ce nu se atestă 
la caz. 
În conformitate cu art. 23 din Legea nr. 982/2000 privind accesul la informație (în vigoare 
la data depunerii cererii de solicitare a accesului la informație), sunteți în drept de a ataca acţiunile 
furnizorului de informaţii direct în instanţa de contencios administrativ competentă (Judecătoria 
Chișinău, sediul Rîșcani, strada Kiev, 3), în termen de o lună de la data primirii răspunsului. 
 
 
 

Director general adjunct                                                  
Digitally signed by Rotaru Doina-Maria                    Doina-Maria ROTARU 
Date: 2024.01.17 12:28:23 EET
 
Reason: MoldSign Signature
 
Location: Moldova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Ex. Jurist coordonator Dumitru Braga 
Tel. 022 780296